Voorbereiding Asamblea in volle gang

Voorbereiding grote productie.

Al een tijdje ben ik bezig met het voorbereiden van het event op de Kroeze Danne, Asamblea, georganiseerd door de Newsong gemeente.
Het is altijd weer een feest het te mogen doen, niet alleen feest in de voorbereiding, maar ook feest op de dagen zelf. Wat een energie gaat er van die gemeente uit.

Voor mij zijn de voorbreidingen verzamelen van mensen, terwijl Dick Wakker en Gert van der Ven het technisch voor elkaar maken.
Dit jaar moet de editing, DVD en de media verwerking op een hoger niveau komen.

Dus dat betekent nu draaiboeken maken, lijsten waar wat moet worden geplaatst, werkwijze. Het lijkt erg kinderachtig, maar structuur is nu noodzakelijk.
Temeer als je bedenkt dat het zwaarte punt op de zaterdag ligt met tal van extra activiteiten, workshops, doop, kinderwerk, en de dienst in de avond.

Dat wil niet zeggen dat de andere dagen niet druk zijn. Zoals bijvoorbeeld de zondagdienst waar we met een dubbele ploeg moeten werken De dienst start om ca. 10 uur en duurt tot....14.00, 15.00 uur?
Dat betekent tevens dat de montage snel moet beginnen.

Ook zaken als titelopzet, begin en eindtitels, in de juiste taal, moeten geregeld zijn. Vandaag heb ik dan ook 3 filmpjes gemaakt, een intro film voor als het programma begint, een tijdfilm, met aflopende tijd in de zaal, en een promotie film.



Tot slot heb ik nu alles gemonteerd in FCP X, en dat gaat me goed af. Steeds meer ga ik het programma waarderen, het is soms even zoeken waar alles zit. Maar als wat ik me eigen had gemaakt in Premiere, kan ik nu ook in FCP met dezelfde snelheid. Kwestie van de juiste knoppen ontdekken. Sterker sommige bewerkingen werken fijner dan in Premiere.

Maar we zullen zien hoe het gaat werken.
Ik heb er zin in en hoop de rest ook.


Block eigenschap op een ODC waarde op te halen

In deze blog laat ik je zien op welke manier we gegevens, in dit geval de ODC, kunnen opnemen in een kabellijst. Het betreft een combinati...