Welke doelgroep wil je bereiken

Een productie kun je op vele manieren benaderen. Dat wat je wilt maken is sterk afhankelijk voor wie je wilt bereiken met je productie.

Is de productie bedoelt om leden van je gemeente of kerk te bereiken, of wil je meer evangeliserend te werk?
Dit bepaalt namelijk ook in welke taal je gaat communiceren.
Het is een feit, dat de taal binnen de kerk anders is, dan buiten de kerk. Daar zal je goed over na moeten denken hoe je dat gaat aanpakken.

Verder kun je je het volgende afvragen (en natuurlijk onderzoek naar doen).
  • Zit je doelgroep thuis bij alleen de radio of televisie
  • Is je doelgroep actief op het internet.
  • Zit mijn doelgroep op social media, en waar dan?
  • Hoe actief is mijn doelgroep, en op welke momenten?
  • Waar heeft mijn doelgroep online of offline behoefte aan?

Als laatste wat voor een type productie word het?
  • onderwijzend
  • documentaire
  • reportage
  • registrerend
  • bemoedigend

Ik daag je uit pen en papier te pakken en eens te noteren voor wie en waarom je dit wilt gaan maken.
Ga er eens voor zitten en denk er eens over na.
Bid voor die tijd en vraag God om raad en wijsheid, voor jou, voor de groep wellicht.
Want bidden is belangrijk en laat God de leiding nemen in je productie.

Immers lezen we in Jesaja 55:8

"Mijn gedachten zijn niet jullie gedachten, en jullie wegen zijn niet mijn wegen – spreekt de HEER.
Want zo hoog als de hemel is boven de aarde, zo ver gaan mijn wegen jullie wegen te boven, en mijn gedachten jullie gedachten…"

De volgende keer in deze blog: Benodigdheden voor een productie





Block eigenschap op een ODC waarde op te halen

In deze blog laat ik je zien op welke manier we gegevens, in dit geval de ODC, kunnen opnemen in een kabellijst. Het betreft een combinati...