De eerste stappen

Brainstorm, het idee
De eerste stappen begint met een idee, vaak ontstaan vanuit een brainstorm sessie.
Welke onderwerpen wil ik gaan gebruiken. In welke vorm giet ik het, en hoe dan verder.
Ik wil je niet ontmoedigen maar nu begint de lange weg pas. 

In een productie gelden de volgende 3 pijlers:


Vakmanschap, heel veel zweet, dus hard werken, en inspiratie.
Met name het harde werken om een productie tot een goed eind te brengen word nog wel eens vergeten. Hoezo word het wel eens vergeten? Omdat we veelal alles vrijwillig doen. 

Kijkend en lezend in de Bijbel is de volgende tekst er een om er bij te houden.

Houdt het voor enkel vreugde, mijn broeders, wanneer gij in velerlei verzoekingen valt, want gij weet, dat de beproefdheid van uw geloof volharding uitwerkt. Maar die volharding moet volkomen doorwerken, zodat gij volkomen en onberispelijk zijt en in niets te kort schiet. (Jak.1:2-4)


Kritiek.
In dit vaak raak je nooit uitgeleerd, in dit vak struikel je voortdurend, in dit vak oogst je meer kritiek dan lof.  Beetje beangstigend, dat wel. Aan de andere kant sterkt het je weer.

En dan verder hoe maak je iets wat er vernieuwend is, waar zou je aan kunnen denken.

·         Denk “outside the box”
·         Doe anders dan anderen
·         Wat maakt jou programma’s zo uniek
·         Durf kritisch te zijn op je werk

Ik heb een uitdaging voor u, schrijf eens 5 onderwerpen op waarvan u denkt dat er een productie kan worden gemaakt. Stel u bij de vraag, hoe kan ik het interessant maken voor mijn publiek. Wat geef ik het publiek mee aan het eind van mijn programma?

En wees kritisch op hetgeen je opschrijft. Zet het eens als reactie op deze blog.
Ik ben benieuwd.

Volgende keer in deze blog: Kies je doelgroep

Block eigenschap op een ODC waarde op te halen

In deze blog laat ik je zien op welke manier we gegevens, in dit geval de ODC, kunnen opnemen in een kabellijst. Het betreft een combinati...