Grote producties

Het maken van grote producties is niet moeilijk maar vergt veel voorbereiding. Denk maar eens aan de titels, lower thirds, maar ook aan de op te nemen events.

Zo was ik met pinksteren in Zelhem op de Betteld om 11 seminars op te nemen voor 119ministries.
Grootste uitdaging, overzicht houden op 22 SD cards en alles op schijf zetten.
Door een goede structuur, dus datum, volgnummer enz enz kun je effectief werken.

Na ieder seminar alles kopieren naar de harde schijf van de laptop, en gelijk hernoemen naar een tevoren bepaald naam_file systeem.
Eenmaal op de harde schijf, gelijk een schaduw backup maken op een externe harde schijf. Op het moment dat ik 's avonds thuis was, alles vanaf de externe harde schijf gelijk overzetten naar de montage computer.

Overdreven? Nee, het is me al een keer overkomen dat door slechte "card organisatie", er opnames verloren gingen. En dat zal me niet weer gebeuren.

Wat tips:

  • Maak een goede indeling op je harde schijf (zie orde in de chaos)
  • Check het resultaat
  • Backup naar een externe harde schijf.


Block eigenschap op een ODC waarde op te halen

In deze blog laat ik je zien op welke manier we gegevens, in dit geval de ODC, kunnen opnemen in een kabellijst. Het betreft een combinati...