Sjavoe'ot 2016 deel 1

4-daagse productie
Deze 4 daagse productie staat weer voor de deur. Het lijkt simpel, opnemen van een 8 tal seminars, maar voor het zover is ben ik eerst druk met de voorbereiding.

Bestanden
Allereerst hoe ga ik om met alle bestanden, waar zet ik ze neer op de harde schijf, hoeveel SD kaarten heb ik nodig.
Laat ik starten met de sd kaarten. Dit jaar 64Gb groot er kan zeker 4 uur op.
Omdat ik wil gaan multicam editen, is het niet handig om na een uur kaarten te wisselen. Dat kost tijd en gaat ten koste van de synchroniteit. Immers de opnames starten op alle camera's en stoppen pas als het voorbij is. Evt. wisselen duurt toch gauw 10 seconden en dan kun je de lijnen niet meer auto synchroon maken.

Op de Mac nu indeling gemaakt in Excel en op de schijf waar zet ik alles neer. Dat betekent check en dubbelcheck. Ook heb ook reeds de titels klaar, montagelijnen en dergelijke.
Dat vergemakkelijkt het monteren en geeft snelheid in de eindmontage.

Beste mensen, dat zijn voorbereidingen die iedereen moet doen, om goed beslagen ten ijs te komen.

Best wel veel wat mee gaat
Nu alles klaar gezet en gecheckt, accu's worden geladen, ook de mijne, Kabels gecheckt, heb ik echt alles bij me, kortom er gaat heel veel mee in de auto.
Beter teveel dan merken dat je wat mist.

Nog even nadenken of ik morgen ga vloggen....


Block eigenschap op een ODC waarde op te halen

In deze blog laat ik je zien op welke manier we gegevens, in dit geval de ODC, kunnen opnemen in een kabellijst. Het betreft een combinati...