Het nut van software (4) Welke elementen bepalen de aanschaf van bepaalde software.

Er zijn 3 elementen die bepalen welke software we willen aanschaffen.
  •     Referenties
  •     Technisch
  •     Persoonlijk

Referenties.
Hebben we relevante referenties die bewijzen dat de software die we willen aanschaffen de juiste is. Hoe beleven andere bedrijven deze software.


Technisch
“Doet de software dat, wat ik nodig heb om mijn werk te doen?”

Het is niet hetzelfde als de volgende vraag:
“Doet de software dat, zoals ik gewend ben te doen, te werken?”

Deze laatste uitspraak baseren we op basis van zoals we altijd gewend zijn te doen afgelopen 15 jaar, zonder te realiseren dat we de agelopen 15 jaar hebben gedaan, te veel tijd in beslag nam, zonder dat we het zagen.

We leven dus niet in het verleden, maar in het heden. Dat betekent dat we efficienter moeten werken en we moeten sneller leveren.

Kijk maar eens bij grote internetwinkels, in de ochtend besteld, in de avond geleverd, zonder winkels in steden zelf, dus snel leveren, liefst op de dag zelf.

Ik realiseerde ook, dat dit ook zou gebeuren met alle andere softwarepakketten. De overgang van Wordperfect naar Word was ook een hele grote stap…


Block eigenschap op een ODC waarde op te halen

In deze blog laat ik je zien op welke manier we gegevens, in dit geval de ODC, kunnen opnemen in een kabellijst. Het betreft een combinati...