Media als communicatie middel (5) De basis opstelling een voorbeeld



2 Beeldschermen
Het meest ideale situatie is het gebruik van 2 beeldschermen. Of via een PC, of via een laptop met een extra scherm.
De laptop is hier het hoofdscherm (1). Alles wat op dit scherm getoond word, ga ik opnemen cq. uitzenden.
Het andere scherm (2), word mijn werkscherm. Het spreekt voor zich dat je een en ander ook kan omkeren.




Scherm 1 - Hoofdscherm:
Hier word het webinar op uitgezonden. Zaken zoals PowerPoint slides, het te tonen programma, websites die je verhaal ondersteunen, te tonen video's, worden geplaatst op dit scherm.
De achtergrond van het scherm is voorzien van een wallpaper van het bedrijf, of gewoon zwart.
Iconen en andere elementen mogen hier niet te zien zijn.
Alles word full screen weergegeven.

De weergave moet ingesteld zijn op 1920 x 1080, dit i.v.m. de video standaard.


Scherm 2 - Werkscherm
Dit is het werk scherm. Hier plaats je alle bediening elementen, zoals Snagit opnamebar, webex schermen, chat's, Q&A, de PowerPoint in presentator modus, de Windows taakbalk enz. enz.


De Windows taakbalk gebruik ik om het programma te activeren welke op scherm 1 te zien moet zijn.

Zo heb volledig overzicht en controle wat er gebeurt tijden de opname en uitzending. Door te klikken op de iconen op de Windows balk, kan ik het juiste programma selecteren om op scherm 1 te tonen. Op deze manier kun je ieder programma live laten gaan.


Geluid
Deze neem ik apart op met een goede microfoon. Het geluid is dan aanmerkelijk beter en helderder dan via een headset. De headset word wel aangesloten en gebruikt. Achter kunnen we het geluid van de opname (automatisch) synchroniseren met de video opnames.
In de nabewerking kies je dan voor het kwalitatief goed microfoon geluid. 







Block eigenschap op een ODC waarde op te halen

In deze blog laat ik je zien op welke manier we gegevens, in dit geval de ODC, kunnen opnemen in een kabellijst. Het betreft een combinati...