Video productie - Achter de schermen

Productie met 3 camera's en laptop.
Komend weekend heb ik een videoproductie met 3 camera's. Het doel is seminars op te nemen, icm de powerpoint van de spreker(s). In totaal ca. 9 opnames.
Wellicht leuk om eens mee te kijken wat daar bij komt kijken.

Waar neem ik mee op?
Qua apparatuur gebruik ik de JVC HM150E, een Sony PWM100 en een Canon legria camera. De JVC en de Canon hebben een HDMI output, de Sony ook, maar ivm de afstand word hierbij de SDI uit ingezet.
           

Alles komt samen in de Atem Television studio. Deze word softwarematig aangestuurd door of de mini Mac of de Macbook Pro.











Verder word opgenomen op de Video assist van Blackmagic.


Alle camera's worden voorzien van een 64Gb SD kaart, de video assist van een 256Gb SD kaart, en verder is de Tascam DR70 onderdeel van het geluid, zie hieronder.






Grootste uitdaging in dit alles is, het juist instellen van IP-adressen van de mixer en de Mini Mac en de Macbook Pro.

Daarnaast is de Atem aan te sturen via de iPad.

Een hele uitdaging om een en ander aan het werk te krijgen.


Kabels
Hier krijg ik de volgende uitdaging. Lengtes van de HDMI kabels kunnen niet te lang zijn. Nu kan ik 20 meter overbruggen, maar dan maak ik wel gebruik van een hdmi repeater. SDI kan met gemaak 40 meter overbruggen.

Dan komt de volgende klus, bestandsbeheer en voorbereiden van de titels en de montagelijnen.









Block eigenschap op een ODC waarde op te halen

In deze blog laat ik je zien op welke manier we gegevens, in dit geval de ODC, kunnen opnemen in een kabellijst. Het betreft een combinati...