Video productie - Graphics en editing

Final Cut Pro X
Voor de montage van de tijdlijnen maak ik gebruik van Final Cut Pro X.
In principe kan ik er vanuit gaan dat de video assist alles goed opneemt, maar ik laat toch per camera SD kaarten meelopen, evenals in de audio recorder.

Alles kan ik dan sync leggen op basis van het audio kanaal, en kan ik een multicam tijdlijn creƫren.
Ik heb dan een keus tussen de originele opname, alsmede de opnames van de camera's 1-3.
Dit geeft flexibiliteit in de editing. Misgeschakelde beelden kan ik dan snel voorzien van een ander beter beeld.

 Lower Thirds voor de sprekers.
Deze maak ik in Photoshop, en kan ik live inladen tijdens de opname. Dat gebeurt via de Atem. Lower Thirds bevatten de naam van de spreker en het onderwerp.
Door gebruik te maken van een zgn alpha Channel binnen Photoshop en een koppeling met de mixer, kan ik snel een titel maken.



Montage tijdlijnen.
Deze worden in FCP X aangemaakt, en hier worden ook de main titles met de achtergrond aan het begin en eind van de productie toegevoegd.
In FCP heb ik per spreker en onderwerp een bibliotheek gemaakt.

Daarnaast heb ik de harde schijf zo opgebouwd, dat alles per spreker en onderwerp in mappen verdeeld word. Hieronder een voorbeeld zoals ik het wil gaan doen.


Alles word voorbereidt en klaar gezet, zodat we ter plaatse een en ander kunnen monteren en daarna een export kunnen doen. Dat laatste vaak in de avonduren. Dan kan de laptop aan het werk.






Block eigenschap op een ODC waarde op te halen

In deze blog laat ik je zien op welke manier we gegevens, in dit geval de ODC, kunnen opnemen in een kabellijst. Het betreft een combinati...