Streamen van beeld en geluid

Ik gebruik Open Broadcast Software voor dit doel. Het is een simple programma met genoeg stabiliteit en mogelijkheden.

De bron voorlopig nog de JVC camera HM150. Het cdmi signaal word omgezet naar SDI, om lange afstanden te kunnen overbruggen.

Ik maak dan gebruik van een Atomos Connect H2S. Vanuit hier gaat het SDI naar een mini recorder van Black magic.
En dat signaal gaat weer via de thunderbolt naar de Mac Book pro.
Met betrekking tot OBS is de vertaling voor de video gezet (na wat experimenteren) op 1988 milliseconden. Nu loopt de stream bij de preview qua geluid en beeld gelijk met elkaar.

Voor de volgende livestream, gaan we de Atem Television Studio ertussen koppelen om zo ook met 2 camera's te kunnen werken, en met powerpoints.

De uitgang van de mixer gaat dan via de mini recorder naar de Macbook pro toe, en de andere uitgang gaat naar de video assist van Black Magic. Ik neem dan op middels ProRes422 in de resolutie 1080i50. Omdat dat signaal komt uit de Atem.
In Final Cut Pro X trekken we het signaal weer recht naar 1080p25.


Zo ben ik in staat op te nemen met 3 camera's en 1 laptop. Ideaal voor conferenties, maar ook voor seminars en/ of webinars.

Streaming op zich kan via een internet aansluiting, maar op via de mobiele telefoon welke ingesteld staat als hotspot. Een 4 G netwerk is noodzakelijke. Per uur ben je op full hd ca. 1.2GB kwijt.






Block eigenschap op een ODC waarde op te halen

In deze blog laat ik je zien op welke manier we gegevens, in dit geval de ODC, kunnen opnemen in een kabellijst. Het betreft een combinati...