Moet ik dat dure programma aanschaffen?

Laatst kwam ik een programma tegen, Kyno, dat eigenlijk een soort browser is voor allerhande media. Niet zomaar  een browser zoals velen, maar een waarbij je trefwoorden kan koppelen aan de media die op je schijf te vinden is, op zich niet zo bijzonder, maar waarbij je media, snel kan omzetten naar anderen formaten, zoals de door mij gebruikte ProRes.
 Daarnaast kun je ook selecties maken in opnames welke je wel en niet wil gebruiken, en met een druk op de knop, die selecties converteren en kopiëren naar een doelmap van de productie. Het scheelt schijfruimte, zeker als je de selectie maakt vanuit de SD kaart.

Daarnaast kun je de geselecteerde beelden direct naar Final Cut Pro X zenden en daar starten met monteren.
Al met al een krachtig programma, waar ik nog steeds bezig ben de mogelijkheden te leren en toe te passen.
Maar wat erg tegen viel was de prijs. Ca. 160 euro voor een programma van enkele mb's?

Ik weet het lijkt niet veel, maar voor mij toch een hele aderlating, want media is mijn hobby en niet mijn werk. Ok, FCP X was al een investering, maar dan kun je snel videomontages maken, maar een browser? Ik vond het een hele prijs voor het kleine programma. Maar toch, na de proef versie te hebben gedownload, merk ik de vele voordelen van het programma.

Het bespaart me tijd, schijfruimte, en het geeft overzicht. Maar ik bleef dubben, en dubben, tot slot merkte mijn vrouw fijntjes op..."wat adviseer jij je klanten op je werk?".

Dus heb ik alle maar's overboord gegooid, en het programma aangeschaft. En ik moet zeggen een betere investering sinds jaren niet meer gedaan.

Moraal van het verhaal.

Als iets (software of wat dan ook) tijd en geld bespaart, dan is het zijn geld waard!



Block eigenschap op een ODC waarde op te halen

In deze blog laat ik je zien op welke manier we gegevens, in dit geval de ODC, kunnen opnemen in een kabellijst. Het betreft een combinati...