Een nieuwe hobby, of een oude hobby nieuwe leven ingeblazen

Heel heel lang geleden, minimaal 3 jaar heb ik was ik opzoek naar wat mengpaneel onderdelen van Philips. Toevallig stuitte ik op een redelijk compleet mengpaneel, voor nog geen 75 euro. Was even een eindje rijden, maar ja voor de hobby doe je alles. Dus na een paar honderd kilometers en 75 euro lichter, was ik dan eindelijk in het bezit van dit mengpaneel.
Ik mijn tijd dat alles op de markt kwam, had ik niet zakgeld om een en ander aan te schaffen. Maar de gedachte bleef, en na dit aanbod was ik verkocht. Het heeft alleen 3 jaar geduurd voordat ik er echt aan toe kwam om er wat mee te doen.


Ik was voornamelijk bezig met media voor anderen te maken. En dat alles in mijn vrije tijd. Maar ik vond het genoeg, en dacht, ik ga eens wat voor mij zelf doen. Ik had de meng units nog liggen en ben daar verder mee gegaan.



Dus wat ik heb gedaan, direct de spanning erop en kijken wat nog werkte. Nou alles werkte nog. Maar alles was zo verschrikkelijk aan elkaar gebakken, dat het een kansloze bedrading was, en eigenlijk kon stellen “Daar word ik niet vrolijk van”. Het verdiende niet de vermelding van de “ hobby politie”.

Eerst gestart met het gericht slopen van de units. Wees gerust, gewoon losschroeven van alles. Daarna gestart met het kweken van stoflongen, een busje lucht doet wonderen, maar het stof van jaren was niet zo gezond. Achteraf beter buiten in de lucht moeten doen.

Daarna heb ik nu alles los gesoldeerd wat betreft de bedrading en de connectoren. Och hoe heerlijk die lucht van oude tin die aan het smelten was in combinatie van jaren verval. Ik was gestopt met roken, maar nu min of meer weer begonnen. En dat in de tijd van de rook vrije werkplek. Maar ja het is hobby, dan neem ik aan de deze wetgeving niet geldt voor de hobby ruimte.





 Nu heb ik alles in een doos gedaan, zowel de units als de overgebleven connectoren. En die gaan straks weer gebruikt worden als ik een goede kast gevonden hebt.
Daarnaast wil ik toch kijken of wellicht iemand delen wil ruilen voor andere bouwpakketten die ontbreken, zodat in eerste instantie alle uitgebrachte bouwpakketten in 1 kast kunnen worden gezet.


De kast is eerst belangrijkste, dan ik ik de draadbundels maken voor de voeding, de kabels naar de meng versterker, en de tussenkabel. De rest zal er later worden ingezet, te beginnen met de spullen die ik al heb, en later zal ik de rest aanvullen.
Hmm als ik alles zo tel zal een 2dekast wellicht nog een optie ziijn. Want in de originele kast kunnen er onder 6 units in en bovenin 3 dubbele, en dan zit het vol.

Het word een mooi klusje voor de komende tijd.
Word vervolgd.

Block eigenschap op een ODC waarde op te halen

In deze blog laat ik je zien op welke manier we gegevens, in dit geval de ODC, kunnen opnemen in een kabellijst. Het betreft een combinati...